| | Cukání motorky a nízký výkon | |
| | |
Autor | Správa |
---|
hpridal
Počet príspevkov : 5 Join date : 27.05.2012
| Predmet: Cukání motorky a nízký výkon Po máj 28, 2012 12:14 am | |
| Ahoj, poslední dva týdny jsem řešil zapeklitý problém s mojí Busou 2000. Napíšu sem postup, možná se bude někomu hodit, protože jsem postupně vylučoval možnosti a přesto se nedostal dost dlouhou dobu k výsledku. Doufám, že to alespoň někomu pomůže aby se s tím tak nezadrbal jako já. Začalo to natankováním v Praze na benzínce Texaco kterou mám hned u práce, tankuju tam občas i auto a nikdy nebyl problém. Dost možná to ale s ničím nesouvisí. Ráno mi motorka jela na 3 válce, ale po ujetí asi 300m šlo vše do normálu a pohoda. Večer jsem jel z Prahy do Brna a už na dálnici se mi zdálo při otočení heftem že to nějak netáhne. To se postupně zhoršovalo a když jsem sjel v Brně tak jsem se málem nedoskákal domů, motorka hrozně škubala a nechtěla vůbec jet. V první řadě jsem udělal: 1) výměna svíček 2) kontrola vzduchového filtru 3) vyčištění nádrže a nalití 100oktanu pro vyloučení špatného paliva 4) kontrola hadiček od nádrže které se prý u tohoto roku rády bortí 5) zkontroloval kompresi 6) udělal autodiagnostiku s kodem C00 (takže všechno cajk), měřil jsem taky dobíjení protože Hayabusy prý dost zlobí a cukají i při špatném napětí, které pouští regulátor. I to bylo v pořádku. 7) zkoušel pohnout s throttle position sensor, motorka měnila vlastnosti ale nic moc to taky nepomohlo.. Dal jsem to taky známým co dělají motorky (já se specializuju na skútry), aby mi proměřili všechny čidla a zrovna udělali ultrazvukové čištění vstřiků). Ani oni na nic nepřišli, tak jsem pokračoval dál. Rozdělal jsem palivové čerpadlo a vyčistil všechny filtry. Ten papírový byl dost zanesený. Po složení motorka cukala dál, najednou se ale chvíli vzpamatovala aby zase po 10km začala cukat. Už jsem začínal být bezradný, ale přikládal jsem chybu tomu že čerpadlo nedává dostatečný tlak. Vyzkoušel jsem jiné čerpadlo ze Subaru Justy, které jsem napojil na přímo na vstřiky. Motorka šla krásně do otáček, zkoušeli jsme ho napasovat do původního obalu ale nezadařilo se. Pak jsem ještě zjistil, že je stejné rozměrově čerpadlo z Burgmanu 400 které jsem měl k dispozici, žal ani s ním motorka nešla, což jsem i čekal. Pak jsem zkusil vzít originální čerpadlo a opět připojit napřímo. Motorka šla. Dal jsem ho do toho hliníku a nešla. Takhle asi 2x a u posledního pokusu už nešla ani s origo čerpadlem napřímo. Což mě vedlo k tomu že bude asi chycený, takže jsem nechal udělat tlakovou zkoušku která potvrdila že naběhne na 3,5 a poté spadne na 1,5. Tak říkám fajn, máme problém vyřešený, objednal jsem nové čerpadlo, palivový filtr a ve firmě Alfaagro v Brně koupil za zlomek ceny originálů všechny nové O-kroužky. Celej natěšenej jsem to nainstaloval, zkouším startovat a ani neblafla. Tak jsem vzal čistič brzd a trochu fouknul do každé klapky, naskočila hned ale jak se čistič vyjel tak zdechla.... 9) Rozdělal jsem tedy znovu vstřiky, profoukl čističem a vrazil zpět. A ejhle, motorka naskočila a šla do otáček. Říkal jsem si, asi nějaký bordel, tak to jedu projet, výkon nic moc, pořád to cukalo a asi po 3km se úplně zastavila a nešla ani zvednout z volnoběhu a zdechala. Přijedu, profouknu znovu vstřiky a nastartuju. Při zkušební jízdě zase to samé. Nevěřili byste jak jsem byl nasraný, když jsem musel pořád volat kamoše s dodávkou, aby mě odvezl a kolem jezdili motorky. Přestával mě bavit život. 10) Pořád mě to vedlo ke vstřikovačům, tak jsem je na radu jednoho kolegy co dělá motorky naložil na den do čističe řetězů. Dám je zpět a furt to samé. Nakonec jsem vyčetl, že ty první modely mají na vstupu každého vstřiku malé sítka, tak jsem je vytáhl a jedno bylo úplně zkorodované. Vyhodil jsem je ven a ALELUJA - jede to!!¨ Takže, pokud někdo budete řešit podobný problém, tak pár tipů: 1) V palivovém čerpadle jsou celkem 3 sítka a 1 papírový filtr. Je třeba vyčistit všechny a papírový nejlépe vyměnit, jde sehnat jen originál a stojí cca 1500 2) těsnící O-kroužky seženete ve firmě Alfaagro v Brně. Je třeba vzít Vitonové, jsou odolné proti benzinu. Sada pro celou pumpu vyjde asi na 500 a to jsem bral hodně do foroty a různé rozměry, pro srovnání v Suzuki tohle zaplatíte za 1 a je jich tam celkem asi 5.. 3) Čerpadlo by šlo teoreticky napasovat i ze Subaru Justy, ale chtělo by to nějaké úpravy. Já ho bohužel zrušil při úpravách, tak opatrně. Z Burgmana 400 má úplně stejné vstupy a tvar, otázkou je tlak jaký dává, já už to teď znovu rozdělávat nebudu abych to zjistil Pokud někdo bude řešit čerpadlo, mám svoje původní, které sice podle měření neudrželo tlak, ale motorka s ním jezdila perfektně a problém byl ve finále úplně jinde, takže ho případně můžu na zkoušku zapůjčit. 4) Je třeba vyčistit i sítko v nádrži, tzn vypustit nádrž, vytáhnout ho ven a vypláchnout a vyfoukat 5) A samozřejmě nezapomenout na ty malý podělaný sítka ve vstřikovačích. Dají se vyndat podebráním zalamovacím nožíkem. Já místo nich dám ještě jeden filtr na tlakovou hadici co jde od pumpy do lišty, tím to bude vyřešené.. Přeji hodně štěstí při odstraňování této nepříjemné závady. | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Po máj 28, 2012 11:15 am | |
| ... tak ty si poriadny "kutil" , vsetka ucta a fajn ze si sa s tym podelil na fore s ostatnymi, keby kazdy tak robil, na vsetky problemy by sa dalo najst riesenie na internete | |
| | | jchvatal
Počet príspevkov : 102 Join date : 19.02.2012 Age : 39 Bydlisko : Bystřice
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Po máj 28, 2012 6:59 pm | |
| Parádá | |
| | | mari
Počet príspevkov : 36 Join date : 21.03.2010
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Po júl 16, 2012 2:27 pm | |
| Tak podobným martýriem jsem si taky před časem prošel. Akorát se mi to projevovalo trošku jinak: motorka ve vyšších rychlostech a při razantním přidání plynu(takže ponejvíce při předjíždění!!!) úplně zdechla na pár vteřin, než se zase chytla!!! + na neutrál, když ji člověk nechal například před garáží nastartovanou, tak sama od sebe zdechla! Jak nebezpečný bylo, když sem měl hodně naložíno, chystal se z plechovek i všeho ostatního udělat minulost a vono to zdechne v nejvnehodnější chvíli, asi psát nemusim... Taky jsem laboroval , hledal a zkoušel věci jako náklonový čidlo a čidlo bočního stojánku,CDIčko ap., a ptal se, někdo poradil bezprostředně, jinej říkal že ví, ale že to bude drahý atd. Byl jsem z toho už dost nešťastnej, tak sem rozhodil palivový čerpadlo, který ale u modelu 99 nemělo hadice řešený k demontáži-byly tam ty nerozebiratelný svorky!No prostě pakárna a rozhodil sem čerpadlo u kterýho jsem zjistil právě zanesenej palivovej filtr(ten papírovej a nekřesťansky drahej!na to co je to za nicotnost!).Vyčistli jsem ho benzínem , čerpadlo poskládal(taky docela fuška, hlavně neskřípnout těsnící "o" kroužky) a problém byl vyřešen... Jinak před autorem tohoto tématu hluboce smekám, má můj velký obdiv a to jak z důvodu šikovnosti a znalosti věci, tak především za jeho trpělivost,odhodlání a chuť, podělit se o zkušenosti, co můžou pomoci i ostatním.. | |
| | | Joker
Počet príspevkov : 11 Join date : 27.05.2010
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 1:02 pm | |
| No ja mam podobny a skoro ten isty 3 rocny problem. Az ked som toto vsetko absolvoval co tu pisete som nasiel tuto temu. Velka skoda, mohol som mat uz dve beznervove sezony jazdenia za sebou. Ten filter je nechutne drahy. Ja som mal ale aj iny problem a to ryha vo valci. Vybrus a nova vlozka kostovali 150E. Po poskladani motora som isiel na to a ze ju ozivim. Dosiel som ale k dalsiemu problemu. Start je bezproblemovy a drapne na prvy brnk. Ale po asi minute zacne motor kaslat a prestanu postupne palit valce az uplne zdochne. Opakovane sa da nastartovat jedine s plynom ale to uz nepalia vsetky valce. Vybral som sviecky a boli maximalne zanesene od sadzi. Co som zhodnotil ze je strasne bohata zmes. lebo netesnost piestov som vylucil. Ked som pozrel cez svieckovu dieru do valca, tak piest bol uplne mokry. Ono mi ju vlastne utopilo. Vycistil som sviecky, zalozil naspat a proces sa opakoval. Kompresia 13 barov, kruzky nove, symeringy nove, palivovy filter novy, olej voda nove. Napada ma teda jedna vec. Co vsetko dokaze obohatit zmes. Teplota motora, cidlo polohy klapiek a regulator tlaku paliva co je na cerpadle. Otazka terza moja znie na vas hosi, ze co mi moze tak strasne obohatit zmes alebo si teda sam odpoviem ci je to ten tlakovy regulator?. Ako je riadeny vstrek? Dlzkou impulzu na strekovac alebo regulatorom ktory je riedeny podtlakom ktore su zavisle od otaciek motora? BABO RAĎ. )))))) | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 2:43 pm | |
| | |
| | | jchvatal
Počet príspevkov : 102 Join date : 19.02.2012 Age : 39 Bydlisko : Bystřice
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 3:53 pm | |
| Jocker:
Házej ti svíčky jiskry při startu, když to zrovna nejde? Tvůj problém vypadá na vadné cívky u svíček co jsou ve fajfkách. Potom bych zkusil si půjčit od někoho CDI. Nebo vadná svíčka co pálí kdy se jí zachce - občas se to děje. Svíčka normálně háže jiskru, když jí potom dáš do válce tak pod tlakem nemaká - vyměnit svíčku (přijít na to, to je prdel). Problém bude tam, nebo tam.
To je můj názor.
| |
| | | Joker
Počet príspevkov : 11 Join date : 27.05.2010
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 4:43 pm | |
| Sviecky mam 3 sady. Povodne, mesacne, fungel nove. Ziadna zmena. Pokial je sviecka cista tak hadze iskru stale. Ked sa zasere tak ne. No nepoznam takeho kto ma taku busu ako ja. Nakolko je to USA verzia 1999, tak amici nepouzivaju imobilizer. A ked tam dam EU verziu tak to nenakopnem. Aspon teda do roku 2007. tak ze zohnat rovnaky model je problem. Keby bol problem vo fajkach a cievkach, tak sa to nedeje rovnako ked ich prehadzem. A pravdepodobnost ze sa ti odfajcia vsetky 4 naraz je miziva. Este sa mi to nestalo za mojej existencii v tomto fachu. S tym ze sviecka pod tlakom nepali som sa uz stretol ale nie tak ze raz ide a po chvilke nejde. Mne jednoducho utapa motor. Ako som uz pisal vyssie, do minuty je vsetko OK. Potom zasere sviecky bohatou zmesou a kaput. NEviem ci som to sponemul ale ked ju nakopnem a zacnem mierne pridavat plyn tak ju utopim hned. Riky uz som to studoval. Chytil som sa aj toho. Idem poodpajat vsetky cidla a senzory a pomerat tovarenske hodnoty podla manualu. A nejsom JOCKER. JOKER JOKER JOKER JOKER JOKER JOKER | |
| | | jchvatal
Počet príspevkov : 102 Join date : 19.02.2012 Age : 39 Bydlisko : Bystřice
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 4:51 pm | |
| Tak si to tak neber Jocker je já se překlep Jockere a zace Tak teď snad Joker Jinak CDI seženeš na ebay za pár kaček i americkou verzi. Proměř čidla a pak už jedině CDI. | |
| | | Joker
Počet príspevkov : 11 Join date : 27.05.2010
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 5:15 pm | |
| Tak ze tlakovy regulator paliva na cerpadle uplne vylucujes ako chybu? Lebo mal som takyto problem u CBR1100XX a tam je takyto regulator priamo na vstrekovej rampe a ten bol pricinou toho ze mi vynechavali valce a odpalovalo mi to iridiovky. | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 5:20 pm | |
| Nemyslim, ze by to niekto tu vylucoval ... | |
| | | jchvatal
Počet príspevkov : 102 Join date : 19.02.2012 Age : 39 Bydlisko : Bystřice
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 5:27 pm | |
| Musí ti to hlásit nějakou chybu, ne? Nebo jsi nedělal diagnostiku? Pokud tlakovej regulátor na čerpadle je ko (Kdy propouští). Tak ti čerpadlo jede furt ne? To poznáš i podle zvuku. Pokud ti čerpadlo po chvilce přestane vrnět po otočení klíčku tak tam problém není. Vypadá to že po chvilce spíš přestane budit VN cívky na fajfkách CDI a přitom neustále cpe benál do válů - jako při normálním stavu. Zkus kontakty na CDI nebo jí rozeber a mrkni zda okem (lupou) tam není někde studeňák, popřípadě prohřej všechny spoje mikro pájkou hlavně ne trafo pájkou - jinak jí odpráskneš.
Jinak čidla proměř dle hodnot servisního manuálu. | |
| | | jchvatal
Počet príspevkov : 102 Join date : 19.02.2012 Age : 39 Bydlisko : Bystřice
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 04, 2013 5:31 pm | |
| Jinak tady snad řešej všechny problémy: ZdeTak tam pohledej nebo tam napiš svůj problém. Bohužel nejsem tak zdatný v EN na bezchybnost textu. | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St jún 05, 2013 12:33 am | |
| Este ma napadla taka vec, ak su vsetky snimace v poriadku a mal si rozobratu hlavu a teda aj nasavacie potrubie si mal dole, tak asi treba urobit reset throttle position. | |
| | | Joker
Počet príspevkov : 11 Join date : 27.05.2010
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St jún 05, 2013 12:25 pm | |
| Reset? A to ako? Moja buzna sa neda napojit na diagnostiku. | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St jún 05, 2013 2:17 pm | |
| ale nedavam tomu velku sancu, ze by toto sposobovalo prechlastanie motora, skor nejaky snimac teploty ... | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Št jún 06, 2013 8:09 am | |
| Do dealer modu sa vies prepnut ? | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut jún 11, 2013 3:28 pm | |
| ... uz sa asi nedozvieme ako to dopadlo | |
| | | Joker
Počet príspevkov : 11 Join date : 27.05.2010
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St jún 12, 2013 1:35 pm | |
| No pokusim sa toto este spachat. Nemal som cas teraz na nic. Plna prdel roboty. | |
| | | Kweni
Počet príspevkov : 477 Join date : 23.12.2010 Age : 33 Bydlisko : Nové Zámky
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Ut máj 12, 2015 5:26 pm | |
| čert to ber .. prišla na mňa prvá technická porucha .. v nádrži som mal benálu už v rezerve utekal som na benzínku a asi 1km od nej mi zničoho nič zdechol motor .. klasická reakcia (išiel som 50km/h v tom momente) podraďoval som .. nepomohlo motorka proste zastavili a BUDÍKY ostali STÁŤ na polohe pri zdochnutí (takže 3,5tis. ot a 50kmh zhruba) elektrika fungovala .. štartér točil ale nenaskočila .. tak som utekal na benzínku .. kúpil bandasku + natankoval do nej .. utekal nazad k motorke dolial .. štartér bez cuknutia .. počkal som chvíľu .. roztláčal som a nič .. tak po bohovaní kristovaní som sa snažil spomenúť si kde sú poistky (ja ich kvôli alarmu a 12V zásuvkám mám v podstate pozdĺž celej motorky) .. poistková "skrinka" je pod ľavým riaditkom .. tak som otvoril pozerám bum bác tresk poistka fuel vyhorená ! .. tak som tam nahodil poistku (z niečoho čo v najmenej potrebujem) z diaľkových .. (kľúčik vo vypnutej polohe ) ako som tam vkladal poistku hodilo to iskru a vyhodilo hlavnú poistku ( ) ku ktorej je tak cementný prístup (s prepáčením) že až .. tak sa motorka dočkala auto transportu .. doma rozoberám samozrejme hlavná poistka vyhorená .. šup tam náhradnú (ktorá bola vedľa nej prichystaná .. zapojil som baterku a hneď "cik" a už znova vyhorela naša "fuel" poistka .. je možné aby vzduch v čerpadle robil takúto šarapatu ? alebo len proste odišlo čerpadlo a bola zhoda okolností že som mal prázdnu nádrž ? [ v podstate celá motorka funguje okrem ukazovateľa prevodového stupňa a budíkov .. kontrolky, štartér, stírače, .. - cajk ] | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St máj 13, 2015 8:30 am | |
| No, na rezerve sa da prejst (pri plynulej jazde) asi 80 km, takze je otazka kolko si uz maj na nej odjazdene. Ak ti len prave zacala svietit, tak by som to videl len ako nahodu. Neviem posudit, ci krutenie cerpadla na prazdno (bez benzinu) by vyhodilo poistku.
| |
| | | Kweni
Počet príspevkov : 477 Join date : 23.12.2010 Age : 33 Bydlisko : Nové Zámky
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St máj 13, 2015 8:35 am | |
| na (Suzuki) SV650tke mi došiel raz benzín .. natankoval som a pokračoval som v jazde .. neviem no .. benzínu tam určite bolo minimum .. nezasvietila tesne pred tým kontrolka | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon St máj 13, 2015 8:47 am | |
| Je tam este aj nejake rele cerpadla tusim, tak ci to nevyhorelo, pozri si servisny manual. | |
| | | riki1 Admin
Počet príspevkov : 813 Join date : 06.04.2009
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Po máj 18, 2015 12:05 pm | |
| | |
| | | Kweni
Počet príspevkov : 477 Join date : 23.12.2010 Age : 33 Bydlisko : Nové Zámky
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon Št júl 16, 2015 9:34 pm | |
| nakoniec moto zobral do servisu .. po vymazaní chýb čerpadlo šlo .. ale zistili že sitko filtra je totálne zasr... zašpinené .. holt prašné Albánsko a po dlhej dobe nízka hladina paliva v nádrži spravili svoje a vcuclo to čo nemalo .. v priebehu pár dní by som mal byť opäť na cestách ... takže žádnos technickos poruchos | |
| | | Sponsored content
| Predmet: Re: Cukání motorky a nízký výkon | |
| |
| | | | Cukání motorky a nízký výkon | |
|
Similar topics | |
|
| Povolenie tohoto fóra: | Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
| |
| |
| Posledná téma | » FORUM JE UZ ZAMKNUTE ! FORUM IS CLOSED !Po jún 06, 2016 9:52 am pre riki1 » Viera verzus poznanie.Pi máj 13, 2016 3:27 pm pre riki1 » Gravitácia a "tmavá hmota".Ut máj 10, 2016 11:47 am pre riki1 » 3D virtuálna realita - A JE TO !St apríl 13, 2016 11:14 am pre riki1 » pancéřové hadicePi apríl 08, 2016 2:25 pm pre Přemek » Bezdrôtový prenos obrazovky smartfónu na TV, alebo projektor, "A JE TO !".Št marec 17, 2016 5:47 pm pre riki1 » Zadna pneu - vydrz.Pi február 26, 2016 1:49 pm pre Přemek » Ako sa svetlo dokáže širiť rovnakou rýchlosťou voči každému , alebo keď budúcnosť nastane skôr ako minulosť.Po február 08, 2016 1:04 pm pre riki1 » Prva jazda roku 2016.So február 06, 2016 3:50 pm pre riki1 |
|